– Digitala verktyg
Framtidens språk
Att programmera är att lösa problem med hjälp av en dator. Idag döljer sig programmering bakom det mesta som vi använder i vårt samhälle. Vi tittar närmare på begrepp som mönster, loop, sortering, villkor och algoritmer. Genom att använda Blue-bot, Cubetto, Micro;bit, Studio code, greenscreen och Imovie i olika nivåer kan vi anpassa programmet efter ålder och förkunskaper.
Upptäck programmering
Passar: 4 år-årskurs 2
Antal: 10 elever/grupp
Tid: 45 minuter anpassad efter ålder.
Innehåll: Vi reder ut grundläggande begrepp kring programmering och börjar med några enkla uppgifter.
>Gör en bokningsförfrågan direkt på webben!
Programmera
Passar: årskurs 3-6
Antal: 10 elever/grupp
Tid: 45 minuter anpassad efter ålder. Gärna två tillfällen.
Innehåll: Vi går igenom begrepp och provar enklare programmering.
>Gör en bokningsförfrågan direkt på webben!
Programmera mera
Passar: årskurs 6 och uppåt
Antal: 16 elever/grupp
Tid: 1 timme anpassad efter ålder.
Innehåll: Vi använder blockprogrammering och utföra enklare uppgifter och får förståelse för programmeringens grunder.
>Gör en bokningsförfrågan direkt på webben!
Green screen eller Imovie
Passar: årskurs 3 och uppåt
Antal: 10 elever/grupp
Tid: 1 timme anpassad efter ålder.
Innehåll: Vi lär oss grunderna i Greenscreen eller Imovie för att eleven sedan ska kunna använda det själv vid exempelvis redovisningar.
>Gör en bokningsförfrågan direkt på webben!